לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2011

מיהו איזידור? וניסיון לחפור בשורשים שלי.


התחלתי לכתוב פוסט, ואז אחרי 400 מילים גיליתי שהוא משעמם. לי נמאס לכתוב על העבודה שלי ועל השגרה שלי, ובטח לכם גם נמאס לקרוא. בעבודה הכל אותו דבר כמו בשבוע שעבר. אני ממורמרת וטוב לי. הנה סיכמתי פוסט שלם של 400 מילים בשני משפטים של 10 מילים. יפה.

 

השבוע היה פורה מבחינת חלומות. כל לילה היה לי חלום אחר. חלמתי הרבה על מילואים. לא רק השבוע, גם בכלל. כתבתי בפייסבוק על החלום הזה ואיך שהשליש ראה שאני מייחלת למילואים הוא שלח לי ולכל המחלקה מייל על המילואים הצפויים בעוד חודשיים. מי אמר שחלומות לא מתגשמים?

 

היה לי גם עוד חלום מוזר בלילה בין חמישי לשישי. זה התחיל מפרוסה עבשה של גבינה צהובה שאמא שלי נתנה לי במתנה. (תודה אמא, מאוד שימושי) זה המשיך בזה שהלכתי לישון בחלום וחלמתי שם חלום על זה שיש איזשהו מצב חירום ואני עושה רשימה בפנקס עם עט כחול. ברשימות היה שם מוזר שכתבתי לעצמי "איזידור" ואמרתי לעצמי בחלום בתוך החלום שאני צריכה לזכור את השם הזה. ואז התעוררתי מהחלום בתוך החלום וגיליתי שבמקום לרשום את זה בפנקס, רשמתי את הרשימות הארוכות על הקיר. ואז ראיתי שוב את המילה "איזידור" וידעתי שאני חולמת, ואמרתי לעצמי שוב לזכור את השם הזה. אחרי זה אחותי ראתה שעשיתי לעצמי רשימות על הקיר ונזפה בי אז החלטתי למחוק את הרשימות האלה בטיפקס כדי להחזיר לקיר את צבעו הלבן. הקיר חזר להיות כשהיה, כאילו שום דבר לא נרשם עליו.

 

אחרי הסצנה הזאת קיבלתי צו 8 (מי אמר חלום על מילואים ולא קיבל?) שקרא לנו להתייצב מיידית, אבל השליש אמר שזה בסדר. שום דבר לא יקרה אם נתייצב בעוד תשע שעות. אני זוכרת שנחרדתי ושאלתי אותו איך הוא אומר שנתייצב תוך תשע שעות. צריכים אותנו עכשיו! וישר הלכתי לארגן בצוותים את האנשים בעבודה כדי שנעזוב את הכל ונצא למלחמה. ועד לכאן אני זוכרת את החלום.

 

כשהתעוררתי ישר הלכתי לחפש בגוגל את המילה איזידור וזה מה שמצאתי:

http://www.shiron.net/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=937&wrkid=5997 מסתבר שיש שיר כזה, שאף פעם לא שמעתי. זה שיר ילדים? מישהו מכיר? מעבר לזה אני לא יודעת מה המשמעות של החלום הזה ומה המשמעות של השם הזה.

 


 

מדי פעם אני נזכרת בסבתא שלי. כלומר בסבתא הראשונה שלי. זו שלא הכרתי. זו מעין אגדה כזו במשפחה, לפחות עבורי, כי סבתא שלי נפטרה לפני 56 שנה בלידה של אבא שלי. אף פעם לא ניסיתי לחפור יותר מדי באגדה הזאת ולא שאלתי שאלות. אבל עכשיו פתאום בא לי לשאול שאלות. כבר אין כל כך את מי לשאול. ניסיתי לגגל את השם שלה. ומצאתי רק רישום של החברה קדישא. רואים את שם המנוחה, תאריך הלידה, תאריך הפטירה וגיל הפטירה (שזה היה חדש לי, אף פעם לא חשבתי באיזה גיל היא מתה). חוץ מזה אני יודעת שאבא שלי היה בבית ויצו במשך שנה כי סבא שלי התקשה לגדל אותו לבד. כנראה שאבא שלי חזר הביתה רק כשסבא שלי התחתן עם הסבתא החורגת שגם היא התאלמנה, אבל במלחמת העצמאות. אבל אני לא יודעת זמנים מדויקים של ההתרחשויות ומה הוביל למה. בחישוב מהיר היא גידלה את הילדים שלה במשך 8 שנים לבדה. פתאום אני נזכרת שסיפרו לי פעם על אח של אבא שלי. הוא נהרג עוד לפני שאבא שלי נולד, כלומר לפני יותר משישים שנה. הוא היה בגיל ילדות כמעט גיל ההתבגרות. אני לא יודעת בדיוק באיזה גיל, אולי 10 ואין לי מושג איך הוא נהרג כי לא הזכירו אותו הרבה, אני אפילו לא בטוחה איך קוראים לו. אנחנו בכלל לא משפחה שמדברת הרבה במיוחד לא מצד האבא. גם סבא שלי ז"ל לא היה מהדברנים והמשתפים, וגם אם אני רוצה שיתן לי פרטים כאמור הוא כבר ז"ל. אולי צריך להשאיר את זה ככה, לא להעיר את המתים. רק להיזכר מדי פעם שאדע מאיפה באתי ולאן אני הולכת.

 

להבדיל, דור חדש נבנה עכשיו. יש את האחיין הקטן שבשבילו ההורים שלי הם זקני הדור ומאחוריהם עומדת היסטוריה שאולי הוא יגלה ואולי הוא לא. מקווה שהוא ישאל יותר שאלות ממני כשאני הייתי קטנה. אני מקווה שגם אני אוכל לתרום בקרוב לדור החדש שהמשפחה שלנו כבר התחילה לבנות לה. דרוש צאצא חמוד, מובטחת עזרה בשיעורי בית ודמי כיס כראות עיניי, לא דרוש ניסיון קודם.

 

הייתי פה,

בובי.

נכתב על ידי בּוֹבִּי , 17/12/2011 12:23  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בובי ב-18/12/2011 20:04




141,425
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבּוֹבִּי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בּוֹבִּי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)