לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פורום צה"ל

הבלוג של בנות פורום צה"ל מפורום 4GIRLS

כינוי: 

בת: 16





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2007

שונות


שמירת סודיות (פ"מ 21.0106)
    1. חייל לא יגלה לגורם שאינו מוסמך ידיעה מסווגת שהגיעה אליו במהלך שירותו הצבאי הנוגעת לשירותו, או שירותם של חבריו. כמו כן לא יגלה שום ידיעה מסווגת הקשורה במתקני הצבא, בתנועות כוחות ובפעילות צבאית אחרת.
    2. גילוי ידיעות מהסוג האמור בסעיף 1 מסכן את ביטחון הצבא. העובר על ההוראה - יועמד לדין.
    3. תוקף ההוראה - ההוראה בתוקף גם מחוץ למסגרת הצבאית (טרום/תום שירות צבאי).

 

דואר חיילים

  1. חייל רשאי לשלוח מכתבים פרטיים ודברי דואר שמשקלם עשרים גרם לכל היותר, לכתובות אזרחיות בארץ ללא תשלום.  
  2. חייל השולח מכתב רשום, אינו חייב בביולו, אלא בעלות איגרת רישום המכתב בלבד.

      3.  במשלוח חבילות למען של דואר צבאי קיימת הנחה (גם אזרח, השולח חבילה
            לדואר צבאי זכאי להנחה).


דת (פרק 34 בפ"מ)

 

  1. שבתות ומועדי ישראל (הפ"ע 3.0903) הם שבתות, מועדים וחגים רשמיים של המדינה, שקבעה הכנסת כימי מנוחה מלאה בצה"ל, בימים אלו יופסקו כל העבודות בצה"ל, פרט לעבודות החיוניות לביטחון המדינה ולביטחון צה"ל.
  2. שבתות ומועדי ישראל יימשכו משקיעת החמה בערב שבת או בערב חג ועד צאת הכוכבים במוצאי שבת או במוצאי חג. יש לאפשר הפסקת הפעילות  והגעת החיילים לביתם עד שעתיים לפני כניסת השבת. 
  3. תפילה (פ"מ 34.0301): כל חייל רשאי להתפלל במועדים הקבועים לתפילה בימי חול, בשבתות ובחגי ישראל.
  4. בכל מחנה צבאי שבו שוהים לפחות מניין חיילים המעוניינים בתפילה יקבע בו בית כנסת

לתפילה בציבור.

  1. כשרות (פ"מ 34.0102, 34.0101): כל המזון המסופק ומוגש במחנות צה"ל, או מוגש לחיילים הנמצאים מחוץ למחנה בכל מקום שהוא, עקב שירותם הצבאי, יהיה כשר ויעמוד תחת פיקוח הרבנות הצבאית הראשית.
  2. ימי צום (פ"מ34.0201): כל חייל רשאי, עפ"י רצונו לצום בימי הצום הקבועים בהלכה. החייל הצם ישוחרר מכל תפקיד בשעות הצום, בתום הצום תינתן לחייל ארוחה חמה.
  1. חל איסור מוחלט על פגיעה בכבוד וברגשות על רקע של אמונה דתית. (מסמך מפקד מז"י למפקדים בנושא "פקודות השילוב הראוי").
  2. המפקדים יעשו ככל הנדרש כדי שהשירות הצבאי לא יעמוד בניגוד או יתנגש עם ערכיהם, אמונתם ואורח חייהם של המשרתים בו ויתחשב ברגשות החיילים\ות המקיימים\ות אורח חיים דתי בעת קיום פעילות לחיילי היחידה. (מסמך מפקד מז"י למפקדים בנושא "פקודת השילוב הראוי").
  3. השילוב הראוי (פ"מ 33.0207 ומסמך מז"י למפקדים בנושא "השילוב הראוי") : בכל הכשרה או קורס המשותפים לשני המינים ובהם ישנו חשש למגע פיזי  או ייחוד או פעילות בלבוש חשוף ישובץ החייל\ת הדתי\ה במסגרת הומוגנית (בנים או בנות) בגודל מחלקה לפחות.
  4. אין לחייב חייל\ת דתי\ה לשרת ביחידה לוחמת מעורבת בהן משרתים לוחמים ולוחמות.
  5. חייל\ת דתי\ה זכאי/ת להימנע מביצוע משימה המביאה לידי מצב של ייחוד עם בן המין השני, כולל שמירה, ניווטים, נסיעה ברכב וכד'.
  6. חייל\ת דתי\ה זכאי/ת להשתחרר מפעילות פנאי או נופש הנוגדת את אורח חייו ואמונתו.
  7. הרבנות הצבאית (פ"מ 34.0207) תערוך אחת לשלושה חודשים השתלמות תורנית תלת יומית לחיילים הדתיים ביחידות.
  8. חיילים המשתייכים לעדה השומרונית או הקראית ישוחררו לחופשת השבת והחג שלהם כפי שמפורסם בהוראות מפ"ע.
  9. מפקדי צה"ל מחויבים לעמוד בהנחיות הנוגעות לימי החג והמנוחה של בני העדות השונות (כמו: נוצרים, מוסלמים, דרוזים, צ'רקסים וכיוצ"ב) בהתאם לחוזרי מפ"ע המתפרסמים במועדים הרלוונטים.

מסירה וקבלה של כבסים (הוראת קבע אלר"ם 4.36)

חייל רשאי למסור כבסים אישיים למכבסה צבאית אחת לשבוע, בהתאם לנוהל המופיע   
בהוראת קבע   אלר"ם 4.36. הם יוחזרו לו כאשר הם נקיים ויבשים, וכל מדי א מגוהצים. 
בגדי עבודה אישיים  הנמסרים ככבסים אישיים יגוהצו לקצינים מדרגת סא"ל, לפחות, 
לנגדי משמעת ולשוחרי פנימיות צבאיות בלבד. אם לא הוחזרו כבסים שהועברו למכבסה 
הצבאית-  יש לפעול כמפורט בהוראת   קבע   אלר"ם 4.36.

 

פריטי לבוש במידות מיוחדות (פ"מ 55.0101,55.0106)

חיילים בשירות חובה, הקבע והמילואים, רשאים להזמין תפירה וניפוק של פריטי לבוש לבעלי מידות מיוחדות.ייצור המדים יבוצע במתפרות הצבא בבסיסי הציוד (טירה, תה"ש) וכן במתפרות אזרחיות. לחייל המילואים יתפרו בגדי עבודה (חולצה, מכנס), ולשריונאי חסיני אש (חולצה, מכנס, סרבל). החייל יופנה באמצעות אפסנאות היחידה למנהל המתפרה בבסיסי הציוד. חייל בשירות קבע יקבל פריט לבוש שנתפר עבורו, לאחר שהוסדר תשלום ערך הפריט בתמורה לנקודות.


נעליים אורתופדיות ומידות מיוחדות

חיילים  בשירות חובה, הקבע והמילואים זכאים לקבל נעליים  בעלות מידה מיוחדת (לא תקניות).  פטור ממושך או קבוע מנעל צבאית תקנית יינתן על פי מדיניות ענף מיון רפואי(מיו"ר) במקרפ"ר המפורטת בהנחיית ענף מיו"ר 01:06.

פטור ממושך או קבוע מנעל צבאית תקנית מחייב הגדרת הנעל החלופית.

 

 

רוח צה"ל

צבא ההגנה לישראל הוא צבאה של מדינת ישראל. צה"ל פועל בכפיפות לרשויות השלטון האזרחי הדמוקרטי ולחוקי המדינה. מטרת צה"ל היא להגן על קיומה של מדינת ישראל ועל עצמאותה, ולסכל מאמצי אויב לשבש את אורח החיים התקין בה. חיילי צה"ל מחוייבים להילחם, להקדיש את כל כוחותיהם, ואף לחרף את נפשם להגנת מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה. חיילי צה"ל יפעלו על פי ערכי צה"ל ופקודותיו, תוך שמירה על חוקי המדינה וכבוד האדם, וכיבוד ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

רוח צה"ל - הגדרה ומקורות רוח צה"ל הוא תעודת הזהות הערכית של צה"ל, אשר ראוי שתעמוד ביסוד הפעולות של כל חייל וחיילת במסגרת צה"ל, בשירות סדיר ובשירות מילואים.

רוח צה"ל וכללי הפעולה הנגזרים ממנו הם הקוד האתי של צה"ל. רוח צה"ל ישמש את צה"ל, על חייליו, מפקדיו, יחידותיו וחילותיו בעיצוב דפוסי הפעולה שלהם. על פי רוח צה"ל ינהגו, יחנכו ויבקרו את עצמם ואת זולתם.

רוח צה"ל יונק מארבעה מקורות:- מסורת צה"ל ומורשת הלחימה שלו כצבא ההגנה לישראל.  

- מסורת מדינת ישראל על עקרונותיה הדמוקרטיים, חוקיה ומוסדותיה.  

- מסורת העם היהודי לדורותיו.  

- ערכי מוסר אוניברסליים המבוססים על ערך האדם וכבודו.  

   

ערכי היסוד

  • הגנת המדינה, אזרחיה ותושביה- מטרת צה"ל היא להגן על קיומה של מדינת ישראל, על עצמאותה ועל ביטחון אזרחיה ותושביה.
  • אהבת המולדת ונאמנות למדינה - ביסוד השירות בצה"ל עומדות אהבת המולדת והמחויבות והמסירות למדינת ישראל - מדינה דמוקרטית המהווה בית לאומי לעם היהודי - לאזרחיה ולתושביה.
  • כבוד האדם- צה"ל וחייליו מחוייבים לשמור על כבוד האדם. כל אדם הוא בעל ערך שאינו מותנה במוצא, בדת, בלאום, במין במעמד ובתפקיד.

הערכים

  • דבקות במשימה וחתירה לניצחון- החייל יילחם ויפעל באומץ לב נוכח כל הסכנות והמכשולים שבפניו, וידבק במשימתו בנחישות ובתבונה, עד כדי חירוף הנפש.
  • אחריות- החייל יראה עצמו שותף פעיל בהגנה על ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה. החייל יפעל תוך גילוי מתמיד של מעורבות, יוזמה ושקידה, בשיקול דעת ובמסגרת סמכותו, כשהוא נכון לשאת באחריות לתוצאות פעולותיו.
  • אמינות- החייל יציג דברים כהווייתם, בשלמות ובדייקנות, בתכנון, בביצוע ובדיווח, ויפעל כך שרעיו ומפקדיו יוכלו לסמוך עליו בביצוע המשימות.
  • דוגמה אישית- החייל ינהג על פי הנדרש ממנו ויקיים את שהוא דורש מזולתו, מתוך הכרה ביכולתו ובאחריותו, בצבא ומחוצה לו, להוות דוגמה ראויה.
  • חיי אדם- החייל ינהג באופן מושכל ובטיחותי בכל פעולותיו, מתוך הכרה בחשיבותם העליונה של חיי אדם. בעת לחימה יסכן את עצמו ואת רעיו במידה הנדרשת לביצוע המשימה.
  • טוהר הנשק - החייל ישתמש בנשקו ובכוחו לביצוע המשימה בלבד, אך ורק במידה הנדרשת לכך, וישמור על צלם אנוש אף בלחימה. החייל לא ישתמש בנשקו ובכוחו כדי לפגוע בבני אדם שאינם לוחמים ובשבויים, ויעשה כל שביכולתו למנוע פגיעה בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם.
  • מקצועיות- החייל ישאף לרכוש את הידע המקצועי ואת המיומנות הנדרשים לביצוע תפקידו, ויישם תוך חתירה לשיפור מתמיד של ההישגים האישיים והיחידתיים. 
  • משמעת- החייל יפעל כמיטב יכולתו לביצוע מלא ומוצלח של הנדרש ממנו על פי הפקודות ועל פי רוחן. החייל יקפיד על מתן פקודות חוקיות בלבד, ולא יציית לפקודות בלתי חוקיות בעליל. 
  • רעות- החייל יפעל מתוך אחווה ומסירות לחבריו לשירות, ויחלץ תמיד לעזרתם כשהם זקוקים לו או תלויים בו, חרף כל סכנה וקושי, עד כדי חירוף הנפש. 
  • שליחות- החייל יראה בשירותו הצבאי שליחות; יהיה נכון לתרום כל שביכולתו להגנת המדינה, אזרחיה ותושביה. זאת בהיותו נציג של צה"ל הפועל מתוקף ובמסגרת הסמכויות שניתנו לו על פי פקודות הצבא.

 

 

 

 

לקוח מאתר 'עולים על מדים'

נכתב על ידי , 24/10/2007 20:55  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תנאי שירות


חופשה רגילה
  1. חייל בשירות חובה יקבל חופשה רגילה של שישה ימים רצופים  (כולל ימי ו') בתום כל ארבעה חודשי שירות תקינים. 
  2. ככלל, חופשה רגילה אינה ניתנת לצבירה, אך במקרה וצורכי השירות מנעו מתן חופשה במועדה, רשאי מפקד שדרגתו סא"ל לפי תקן, לפחות, לאפשר לחייל לצבור רגילה, כך שיעמדו לזכותו עד שנים עשר ימי חופשה, לכל היותר.
  3. בחישוב חופשה רגילה לא יבואו בחשבון הימים האלה:
    משך הנסיעה מהיחידה למקום מגוריו של החייל והחזרה ממנו.
    מועדי ישראל, שבתות וחגים רשמיים אשר חלים במהלך החופשה.
  4. חייל רשאי לנצל את ימי החופשה הנותרים, בתיאום מפקד יחידתו, אם ארע לו אחד מהמקרים הבאים: חלה בזמן  חופשתו הרגילה ואושפז, קיבל חופשת מחלה ("ג"), נפטר קרובו והוא חייב בישיבת "שבעה", נקרא לחזור ליחידתו.

 

חופשת שחרור

  1. ימי החופשה:
    חיילים המשרתים ביחידה המסווגת ברמת פעילות א+ זכאים לחופשת שחרור בת שבועיים על חשבון השירות, במידה וצרכי השירות מאפשרים זאת.
  2. חיילים המשרתים ביחידה מסווגת ברמת פעילות א זכאים לחופשת שחרור בת שבוע על חשבון השירות, במידה וצרכי השירות מאפשרים זאת.
  3. חיילים המשרתים ביחידות מסווגות ב' ומטה זכאים לחופשה בת שבוע על חשבון רגילה אחרונה.
    חופשת השחרור ביחידות ברמות פעילות א+ ו- א תינתן בנוסף לרגילות להן זכאי החייל.
  4. כפי שצוין בסעיף 1 לעיל, חופשת הרגילה האחרונה שהחייל זכאי לה תהיה בסמוך לשחרורו ותיחשב כחופשת שחרור.
  5. במידה וממועד הרגילה האחרונה של החייל לא עברו ארבעה חודשים, ומועד שחרורו של החייל קרב, נקבע כי חודשיים ומעלה ממועד סיום הרגילה האחרונה, יהיה זכאי חייל לרגילה נוספת (שהיא חופשת שחרור) ובלבד שצרכי השירות מאפשרים זאת.

 

חופשת סוף שבוע ארוכה

  1. כל חייל בשירות חובה, המשרת ביחידת פעילות ברמה א, ב, או ג זכאי לחופשת סוף שבוע ארוכה אחת לארבעה שבועות. חופשה זו אינה ניתנת לצבירה.
  2. חופשת סוף שבוע ארוכה תחל ביום ו' בחודשי הקיץ בשעה 12:00, ובחודשי החורף בשעה 10:00.
  3. בעת יציאתו לחופשת סוף שבוע ארוכה, הוא זכאי להסעה ברכב צבאי או להחזר תשלום הוצאות נסיעה.

 

חופשה מיוחדת

  1. חופשה מיוחדת ניתנת לחיילים מסיבות אישיות או מטעמים מיוחדים, הקבועים בפקודות הצבא, וזאת רק לאחר שהחייל ניצל את כל החופשות הרגילות המגיעות לו.
  2. ימי הרגילה להם זכאי החייל ינוכו ממספר ימי החופשה שאושרו לו
  3. חופשה מיוחדת לא תעלה על שלושים יום בשנת שירות אחת.
  4. חייל המבקש חופשה מיוחדת, ימלא טופס 59 ויגיש אותו למפקדו הישיר, באמצעות סגלי הת"ש ביחידה.

חופשה משפחתית

  1. חייל זכאי לחופשה משפחתית במקרים האלה:
    חופשת נישואין (לנישואי חייל או חיילת) – חופשה בת עשרה ימים על חשבון חופשה רגילה + רגילה עתידית.
  • חופשת לידה אשר אשתו ילדה או כאשר אימץ ילד (באישור בית המשפט) שגילו אינו עולה על עשר שנים, זכאי לחופשה בת שמונה ימים על חשבון חופשה רגילה.
  • חופשת אבל לחייל אשר קרוב משפחתו נפטר, בקרבה המחייבת ישיבת "שבעה" זכאי לחופשה בת שמונה ימים על חשבון המערכת.
  • חופשה לאירוע משפחתי -חייל זכאי לחופשה למשך 24 שעות, לפחות, על חשבון מערכת לרגל שמחה משפחתית, כמפורט להלן:
  • נישואיי אח, אחות, בן אח או בן אחות.
    טקס ברית מילה להולדת אח, בן אח או בן אחות.
    הולדת אחות.
    בר מצווה של אח, בן אח או בן אחות. 
  • חופשה של 24 שעות על חשבון המערכת לרגל אזכרה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה – ביום ה – 30, ומדי שנה – ביום האזכרה.

  • חופשה של יום אחד ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל – לבן משפחה שכולה, על חשבון המערכת.
  • חופשה עקב פציעה או עקב מחלה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה - במידה ולדעת המפקד קיים צורך ממשי בהימצאות החייל בביתו יינתנו לו שבעה ימים, על חשבון המערכת. החופשה ניתנת להארכה ע"י הגשת בקשה במשרד הת"ש.

 

חופשה לפני בחינות

  1. חופשה לפני בחינות במוסדות להשכלה גבוהה:
  • בחינה פסיכומטרית – חייל בשירות חובה, בשנתו האחרונה לשירות הצבאי, זכאי לחופשה למטרת לימוד לפני הבחינה הפסיכומטרית ולבחינה עצמה 12-4 ימים, על חשבון חופשה מיוחדת.
  • בחינות קבלה למוסדות להשכלה גבוהה – חייל בשירות חובה שנרשם ללימודים אקדמיים, ומועד תום שירותו חל לפני תחילת שנת הלימודים האקדמיים או שאושר לו קיצור לימודים – זכאי לחופשה לפני בחינות הקבלה למוסד שאליו נרשם 12-4 ימים, על חשבון חופשה מיוחדת.
  • חופשה לפני בחינות בגרות – חייל זכאי לצאת לחופשה של חמישה ימים ללימודי בגרות ולבחינה עצמה (למקצוע אחד במועד קיץ או חורף). מחצית ימי החופשה על חשבון חופשה רגילה, ומחציתם על חשבון חופשה מיוחדת.

 

בקשות, פניות וראיונות

  1. כל חייל זכאי לפנות למפקדו הישיר בכתב או בעל פה.
  • אם תשובת המפקד הישיר אינה מניחה את דעתו של החייל הפונה, או שחלפו 24 שעות מרגע הגשת הבקשה והמפקד הישיר טרם השיב לחייל - רשאי החייל לפנות בבקשה בכתב למפקד בדרגה גבוהה יותר, וכן הלאה בדרגי הפיקוד עד לרמטכ"ל. סעיף זה יחול על בקשות בנושאים שבהם לא נקבע נוהל אחר בפקודות הצבא.
  • חייל שהגיש בקשה בנושא פרט, ופנייתו לא נענתה בפרק זמן שנקבע כמשך הטיפול המרבי בבקשה, או בתוך 45 יום ממועד הגשת הבקשה (אם לא נקבע פרק זמן מרבי לטיפול בבקשה) - החייל רשאי לפנות ישירות לרשות המטפלת בבקשה שהגיש.
  • בנושאים ייחודים לנשים, חיילת רשאית לפנות לגורמי הפרט ולרע"ן שיל"ן ביוהל"ן.

 

בקשה להקלה בתנאי שירות

  1. חייל בעל מצוקות כלכליות או סוציאליות של משפחתו ובמקרה בו נדרש סיועו החריג של החייל בבית, רשאי להגיש בקשה להקלות בתנאי שירות.
  2. הבקשה להקלה תנאי שירות יש להגיש ע"ג טופס 55 בצרוף מסמכים נדרשים, אותה יבחן מפקד היחידה בדרגת אל"ם, לפחות.
  3. במידה ובקשת החייל לא אושרה, הוא רשאי להגיש בקשה חוזרת בחלוף שישה חודשים לפחות ממועד דחיית בקשתו האחרונה, בתנאי והשתנו נתוני היסוד של הבקשה.
  4. בנוסף חייל רשאי לערער על כל החלטה שנתקבלה בדבר בקשתו, פעם אחת בלבד, באמצעות רכזת הת"ש ביחידתו.

העסקת חייל בעבודה פרטית

  1. חייל לא יעסוק ללא היתר, בכל עבודה פרטית, בין בשעה שהוא בתפקיד ובין בשעה שאינו בתפקיד.
  2. במקרים חריגים היתר עבודה פרטית ניתן לחייל בשירות החובה, לסייע לו ולמשפחתו השרויה במצוקה כלכלית או סוציאלית קשה.
  3. בקשה למתן היתר עבודה פרטית תועבר להחלטת מפקד החידה בדרגת אל"ם, לפחות. חייל שבקשתו אושרה יקבל לידיו את טופס היתר העבודה חתום ע"י מפקד בדרגת אל"ם (חייל אינו רשאי להתחיל לעבוד בעבודה פרטית, לפני שקיבל היתר בכתב).
  4. רמ"ח הפרט הנחה כי לגבי חיילים המשתייכים לאוכלוסיות שמוכרות מראש כבעלי מצוקה כלכלית (כגון: עובדי שבוע-שבוע, זכאי תשמ"ש, בודדים/ זכאי סיוע, חיילי חובה מעל גיל 24), לא יהיה צורך בבחינת אישורים כלכלים לצורך מתן היתר עבודה פרטית.
  5. חייל שקיבל היתר לא יעבוד עם מדי צה"ל, בסיס צבאי, אצל מפקדו, או בעבודה המצריכה שימוש ואחזקת נשק.

בקשה לשחרור מוקדם, ביטול תב"ן, דחיית חלק משירות סדיר, פטור משירות ביטחון

  1. חייל המבקש שחרור מוקדם, ביטול תב"ן (תקופה בלתי נמנית), דחיית חלק מהשירות הסדיר, פטור משירות סדיר, פטור משירות ביטחון, מטעמים אישיים או טעמי סעד - יגיש בקשה למפקד יחידתו (בדרגת סא"ל לפחות) ע"ג טופס 55-1 כמפורט להלן:
    לבקשת שחרור מוקדם או דחיית שירות מסיבות לימודים, יצרף אישור על קבלתו ללימודים כתלמיד מן המניין במוסד המוכר ע"י צה"ל.
  2. לבקשת שחרור מוקדם או לדחיית שירות מסיבות רפואיות, יש לצרף אישור רפואי מפורט ועדכני.
  3. לבקשת שחרור מוקדם או לשחרור או לדחיית שחרור מסיבות סעד, יש לצרף חוו"ד של לשכת הסעד המטפלת במשפחה.
  4. טופס הבקשה ישלח לבקו"ם אשר שם תבחן  הבקשה. תשובה תישלח ישירות ליחידת החייל.
  5. במידה ובקשת החייל לא אושרה, הוא רשאי להגיש בקשה חוזרת, רק אם השתנו נתוני היסוד של הבקשה.

חייל בודד או זכאי סיוע
  1. חייל שאינו מתגורר עם הוריו בשל הסיבות האלה: עלה ארצה בגפו, הוריו הגרו או יצאו לשליחות לחו"ל, קיימת בעיתיות במערכת היחסים עימם - זכאי להגיש בקשה להכרה כחייל בודד או כזכאי סיוע.
    צה"ל מאפשר מספר הטבות לחייל הבודד בהתאם לסטטוס האישי שלו. חלק מהאפשרויות הינם סיוע כלכלי, סיוע בדיור, זכאות כספית לרכישת מזון וכו'.
  2. להגשת הבקשה ע"ג טופס 62 בצירוף מסמכים נדרשים, החייל צריך לפנות לרכזת הת"ש ביחידתו.
יציאה לחו"ל
  1. חייל זכאי לקבל אישור יציאה לחו"ל במקרים המפורטים להלן:
    החייל הינו חייל בודד.
    אחד מהורי החייל מתגורר בחו"ל, ולא ראה אותו כשישה חודשים ולא ייפגש עימו  בשלושת החושים הקרובים.
    לחייל אירע אירוע משפחתי מדרגה ראשונה או בעיה משפחתית אישית.
    החייל יוצא לחו"ל בשל ייצוג לאומי בענפי הספורט אט המוזיקה.
    חייל בשירות סדיר אשר השלים שנת שירות מלאה ותקינה, זכאי לצאת לחו"ל פעם בשירות.
  2. הגשת הבקשה תעשה ע"ג טופס 56 בצירוף מסמכים רלוונטיים לרכזת הת"ש ביחידה.
  3. הבקשה תאושר על חשבון חופשה מיוחדת או דחיית שירות, בכל אחד מהמקרים לגופו.

 

סיוע משפטי לחייל

  1.  צה"ל מאפשר, לחייל בשירות סדיר או מילואים, שלושה סוגי סיוע משפטי: ייעוץ, ייצוג ועזרה בניסוח ועריכה של חוזים והסכמים.
  2. חייל בשירות חובה זכאי לייעוץ משפטי (ללא הגבלה). כמו כן זכאי לייצוג במשפט וסיוע בעריכת חוזים עפ"י אישור רמ"ח הפרט באכ"א.
  3. להגשת בקשה לייצוג במשפט או עזרה משפטית בניסוח חוזים והסכמים על החייל לפנות לרכזת הת"ש. לבקשת ייעוץ משפטי בלבד באפשרות החייל לפנות ישירות לקצין העיר.

 

בקשה למחיקת עבר פלילי

  1. חייל שהורשע במשטרת ישראל על עבירות פליליות שביצע טרם גיוסו לצה"ל, רשאי להגיש בקשה למחיקת עברו הפלילי, חצי שנה, לפחות, לפני שחרורו מצה"ל.
  2. החייל יגיש את הבקשה ע"ג טופס "בקשת חנינה למחיקת עבר פלילי" בצירוף המלצת מפקדיו ומסמכים נדרשים, לרכזת הת"ש ביחידתו.
  3. בקשת החייל תועבר לוועדה בראשות קח"ר (קצין חינוך ראשי) אשר מהווה גורם ממליץ לאישור החנינה, ללשכת נשיא המדינה.

 

הלוואה ומענק

  1. קרן מענקים ו/או הלוואות, מטרתה לסייע לחיילים בשירות חובה אשר מעלים בעיה כלכלית, וכן לצורך השתתפות בהוצאות הכרוכות בעריכת חוזה שכירת דירה (זאת רק כאשר שכירת הדירה היא במסגרת פתרונות הדיור שמאשר צה"ל לחיילים בשירות חובה).
  2. הלוואה או מענק הינם סיוע הניתן במקרים מיוחדים הדורשים פתרון מיידי ומענה לבעיה כלכלית של החייל או משפחתו, ולא לסיוע במקרים שבהם החייל ומשפחתו שרויים במצוקה כלכלית מתמשכת.
  3. הגורם המאשר הנו קצין הת"ש הפיקודי, הזרועי, החיילי, האוגדתי או כל מי שהוסמך לכך על ידי רמ"ח הפרט באכ"א. בסמכותו לאשר מענק בגובה של עד 2,000 ₪ בשנה. חיילים המשרתים ביחידות ברמת פעילות א' ומעלה או נהגים שהם חיילים בודדים במרכז הובלה, רשאים לקבל עד 3000 ₪ בשנה.
  4. החייל יגיש את הבקשה בצירוף מסמכים נדרשים, לרכזת הת"ש ביחידה.

 

פיצוי בגין אובדן ציוד אישי

  1. צה"ל אינו אחראי לציוד אישי/אזרחי שמחזיק חייל במחנה או מתקן בשטח צבאי.
  2. על אף האמור לעיל, במידה וניזוק או אבד ציוד של חייל בסדיר או במילואים עקב השירות (פעילות מבצעית, תאונה, שריפה, פיגוע חבלני או בנסיבות מוצדקות אחרות), יוכל להגיש בקשה לקבלת פיצויים בגין אובדן הציוד או הנזק שנגרם לו.
  3. הועדה לפיצוי במשרד הביטחון דנה בבקשת החייל ואינה מחויבת לפצות על כל ציוד שאבד.
  4. את הבקשה יש להגיש ע"ג טופס: הצהרה על אובדן או נזק ציוד אזרחי, לרכזת הת"ש ביחידה.

 

הלנה מטעמי פרט

  • הלנה זמנית

          חייל שאינו יכול להתגורר באופן זמני ובצורה פתאומית בביתו מסיבה כלשהי (סיבות פרט, צפיפות וכדומה), זכאי  

         להגיש בקשה ללינה בבית החייל (טופס 42) לרכזת הת"ש ביחידתו.
         אישור ההלנה ניתן באופן מיידי לחייל. האישור הינו הפנייה לקצין העיר האחראי על בית החייל בו אושרה ההלנה.

        ההלנה תינתן לתקופה של חודש עם אפשרות להארכה של עד 3 חודשים.
        

  • הלנה קבועה


          חייל אשר ניצל את ההלנה הזמנית ויש לו צורך במקום קבוע, רשאי לבקש הלנה קבועה בבית החייל.
          הבקשה תוגש לרכזת הת"ש ביחידה, בצירוף אישורים נדרשים.


 

הלנה מטעמי מרחק

 

  1. חייל אשר מקום שירותו עולה על 100 ק"מ ממקום מגוריו, והכשרתו הצבאית מחייבת שיבוץ בבסיס מסוים אשר אין בו סידורי לינה, זכאי להגיש בקשה ללינה אצל רכזת הת"ש ביחידתו.
  • במידה והחייל הוכר להלנה מטעמי מרחק קבועה הינו זכאי להחזר הוצאות לינה בתפקיד, לאחר שהגיש את טפסי ההלנה בצירוף קבלות התשלום לשלמיה שביחידתו.

 המרת הלנה

  1. חייל שזכאי להלנה קבועה וניצל אותה במלואה (לפחות 4 חודשים) רשאי לבקש המרת הלנה לשכר חדר.
  2. הבקשה תוגש ע"ג טופס בקשה לרכזת הת"ש ביחידה, בצירוף אישור מבית החייל על מימוש ההלנה.

 

 

 

לקוח מאתר 'עולים על מדים'

נכתב על ידי , 24/10/2007 20:41  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פניות וקבילות


הגשת קובלנה למפקדי היחידה (פ"מ 33.0301)
  1. כל חייל היודע כי חייל אחר, אשר נגדו אין הוא מוסמך להגיש תלונה, עבר עבירה, רשאי להגיש נגדו קובלנה למפקדי היחידה. קובלנה כאמור ניתן להגיש גם כנגד מפקד, אם החייל סבור שנהג כלפיו שלא כשורה.
  2. הקובלנה תוגש במכתב, בצינורות הפיקוד הרגילים, למפקד היחידה של החייל נגדו הוגשה הקובלנה.
  3. מפקד שקיבל קובלנה, חייב להעבירה למפקד היחידה בתוך 72 שעות.
  4. לא הועברה הקובלנה למפקד היחידה, רשאי החייל לפנות למפקד היחידה במישרין.

פניות לגורמים נוספים

כל חייל זכאי לפנות, במישרין, ולא דרך צינורות הפיקוד המקובלים, אל הגורמים המפורטים להלן:

  1. אל מדור דמ"ש בענף הפיקוח המשפטי בפרקליטות הצבאית-אם החייל סבור כי נפל פגם בהליך השיפוט הצבאי.
  2. הסנגוריה הצבאית- בכל הנוגע לקבלת ייעוץ/ ייצוג משפטי בהליכי חקירה ובדיקה שלפני משפט, וכן בהליכים המתנהלים בפני בית הדין הצבאי.
  3. מצ"ח- במקרה של עבירה פלילית.

תפקידי קצינת פניות הציבור:

  1. קצינת פניות הציבור מטפלת בפניות המגיעות מהציבור ומחיילים בשירות סדיר ומילואים.
  2. בעת הצורך יינתן מענה מיידי למצוקות חיילים ואי כיבוד זכויות חיילים.
  3. העברת מידע ליחידה ולמפקדים לגבי הטיפול בחייל במהירות הנדרשת ע"פ מהות הפנייה.
  4. מתן מידע למפקדים בענייני זכויות חיילים ופקודות הצבא.
  5. ניתן לפנות לקצינת פניות הציבור באמצעות קו פתוח - 03-5691000
    או בפקס - 03-5699400 או דואר צבאי 02919.

הגשת קבילה לנציב קבילות חיילים (פ"מ 33.0336)  
  1. כל חייל בשירות סדיר או בשירות מילואים, הורי החייל שנפגע או קרובי משפחה אחרים מדרגה ראשונה, רשאים להגיש קבילה לנקח"ל. אם אין לחייל קרובים כאמור, הוא יכול לבקש מאדם אחר לפנות בשמו.
  2. ניתן להגיש קבילה על מעשה שנתקיימו בו כל אלה:

א.      המעשה פוגע בחייל במישרין או מונע ממנו זכות המגיעה לו;

ב.      המעשה נוגע לסדרי השירות, לתנאי השירות או למשמעת;

ג.       המעשה הוא בניגוד לחוק, בניגוד לפקודות הצבא, בניגוד למנהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתרה או אי- צדק בולט כלפי החייל.

  1. ניתן להגיש קבילה על מפקד, על חייל או על עובד צה"ל.
  2. קבילה תוגש בכתב, תוך ציון פרטי החייל הקובל (שם, מספר אישי, כתובות וטלפונים) ופירוט עובדות המקרה שעליו קובלים.
  3. לא יבוררו פניות שהוגשו לאחר שנה מיום המעשה נושא הקבילה, או לאחר שעברו 180 ימים משחדל הפונה להיות חייל בשירות פעיל, אלא אם מצא נציב הקבילות שיש סיבה מיוחדת המצדיקה את בירורה.
  4. כתובת לשליחת מכתבים: ת.ד 7052, תל אביב 64734, פקס : 03-6977135,                         דואר אלקטרוני (אינטרנט): [email protected]

דואר אלקטרוני (צה"לנט):  קבילות ופניות

כתובת אתר נקח"ל באינטרנט: http://www.idf.il/nakhal

ובצה"לנט: http://idf/mugbal/units/nakhal/natziv.htm

  1. ניתן לפנות ולהתייעץ אם הנושא עליו מלינים מהווה עילה לקבילה, ואם מצוי בסמכות טיפולו של הנציב. קו הייעוץ פועל בימים א'-ה' בשעות 17:30 עד 20:00 וביום ו' 08:00 עד 12:30, בטלפון 03-6977433 , מטכ"לי 0399-7433
  2. ניתן לוודא קבלת פניות ופקסים שנשלחו במוקד פניות טל. 03-6977374,

              מטכ"לי 0399-7374 הפועל בימים א'-ה' משעה 08:00 עד 17:30 .

 

 

 

 

 

לקוח מאתר 'עולים על מדים'

נכתב על ידי , 24/10/2007 20:37  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

11,086
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , מגיל 14 עד 18 , 18 עד 21
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפורום צה"ל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פורום צה"ל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)