לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2011    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2011

צה"ל והירייה ברגל


גם אני וגם צה"ל מטומטמים. אני? אני מטומטם כי לקח לי שנה וחצי (כן, כן, מיום רביעי זו שנה וחצי, צעיר שכמוני) להבין מה הופך את צה"ל לכזה דפוק. ולמה צה"ל כזה דפוק? כי המנהלים שלו חיים בלה-לה-לנד, ואני לא מדבר על תוכניות הטלוויזיה.

למה אני מתכוון, אתם בטח שואלים. הרשו לי להסביר: היום גם הסוציאליסטים יודעים שאדם צריך תמריץ על מנת לעבוד טוב יותר. הקפיטליסטים בעד לתת כסף (אבל שלא ייצא מהכיס של בעלי ההון, בבקשה), הסוציאליסטים בעד תמריצים וצ'ופרים אחרים. אבל בצה"ל הולכים על קומוניזם טוטאלי ומפגר: כולם מקבלים אותו דבר, אלא אם הם עלו בהיררכיה.

כשמדובר במקום עבודה בו האנשים אוהבים את מה שהם עושים, זה לא כל כך גרוע: האדם אוהב את מה שהוא עושה והוא יעבוד טוב בכל מקרה. אבל מה קורה בצה"ל, בו רוב החיילים ממלאים טבלת ייאוש וסופרים את הזמן שנותר להם בממלכת האיגיון? ניחשתם נכון: הם יתחילו לעגל פינות.

הרי מה שקורה בשטח: חייל אחד מעגל פינות היכן שניתן, דואג שהוא יתחמק מעונש במידה ויעלו על כך שהעבודה לא בוצעה בדרך המוצלחת ביותר, באמצעות סיום העבודה מוקדם יש לו יותר זמן פנוי, ובסה"כ הוא נהנה מהחיים. חייל אחר משקיע, קורע את התחת, יש לו פחות זמן פנוי כי הוא עובד עד מאוחר, לפעמים הוא מאחר לצאת הביתה, לפעמים הוא ישן פחות, ובסופו של דבר הוא מקבל מהמערכת בדיוק אותו דבר שמקבל החייל המחפף. אה, סליחה, אם החייל יקרע מספיק את התחת, הוא יקבל תעודה מעוצבת בצורה גרועה להפליא, שכתוב עליה "תעודת הצטיינות". לא משהו שאי אפשר להכין בבית (אצלנו מפקד היחידה אפילו לא טורח לחתום על התעודות). אבל היי, לפחות היא ממוסגרת!

או במילים אחרות: זה ממש אבל ממש לא משתלם להיות חייל טוב יותר. רק אם המפקדים שלך ממש טובים ומבינים איך השיטה אמורה לעבוד, הם ייתנו צ'ופר כלשהו כמו יציאה הביתה מוקדם או משהו אחר בסגנון. אבל רוב המפקדים, כאנשים שברגע של טמטום החליטו לחתום קבע (שתי נגדות אצלנו מתחרטות על הרגע שבו חתמו), טיפשים לחלוטין ועיוורים לסיטואציה.

ומה זה יוצר? החיילים נוטים לעגל פינות, כי מה ייצא להם מהשקעה? בדיוק, תעודה מכוערת במסגרת עץ יבשושית. החיילים שכן ישקיעו הם: לוחמים, אנשים בתפקיד שהם ממש רצו (מודיעין, עתודה וכו'), אנשים בתפקיד מעניין/כיפי (מש"ק חינוך, כתב בגל"צ/במחנה וכו') וחבורת מטומטמים (שאני ביניהם) שניחנו במוסר עבודה גבוה מדיי ובלתי ניתן לכיפוף או לשבירה.

אז אם אתם שואלים את עצמכם למה הפקידה שאתם זקוקים לה מתנהגת כמו מטומטמת, זה לא בהכרח כי היא מטומטמת, היא פשוט הבינה את השיטה: כל עוד לא תתרשל עד כדי כך שזה יביא לתלונה נגדך, אין לך סיבה להשקיע או להגדיל ראש. אם אתם תוהים למה צה"ל לא יעיל בשיט, זה כי החיילים מבינים את השיטה (וגם כי יש יותר מדיי חיילים על אותו תפקיד). המפקדים לא מבינים את השיטה, ומי שמבין לא ממש טורח לעשות איתה משהו.

ולפני שתבואו אליי עם הטיעון שזה פועל ככה בכל צבאות העולם ועובדה שהם פועלים יפה: בצבאות אחרים נמצאים שם רק אנשים שרוצים להיות שם, לא כאלו שרוצים לסיים תקופת זמן ולעוף משם, מצדם לקיבינימט. כשרוצים להיות במקום כלשהו, באורח פלא, התפוקה עולה פלאים.

שבת שלום לכם.

נ.ב. שני קטעים משעשעים מהשבוע:

 

הרס"פ הבריאתן שלי: "אבא שלך בא מהקוף? אמא שלך באה מהקוף?"

אני: "מה שבטוח זה שאתה באת מהקוף."

 

הלכתי לסקר שוב את המאהל בנהריה. אחד האנשים ברגע של הומור: "תגיד, אין לך בית?"

נכתב על ידי , 29/7/2011 22:03   בקטגוריות אנטי ממסדי, הצעות לעולם טוב יותר, הרבה נזק בפחות מאמץ, חצי הומוריסטי חצי רציני, טפשת נפוצה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, כשאסור פוליטיקה, רק בישראל, אקטואליה, צבא  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יֶרֶק. ב-7/9/2011 16:11




62,533
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)